Restoranska industrija se bazira na gladi, ali danas to više nije fizička glad, već ona za novim iskustvima. Upravo iz tog razloga restorani pokušavaju maksimalno personalizirati svoju uslugu: jela su autorska, vinske liste pažljivo su kreirane kako bi pratile hranu, a fina umjetnost servisa kod svakog bi gosta trebala pobuditi osjećaj posebnosti i, konačno, lojalnosti određenom restoranu.
U moru istih i sličnih restorana, restorateri su prepoznali da će iskočiti iz mase jedino ako diferenciraju svoju uslugu. Neki, poput chefa Rudija Štefana iz Pelegrinija, idu toliko daleko da dizajniraju i brandiraju svoje posuđe.
Rudijeva dugogodišnja želja su bili personalizirani noževi. Ideja je rasla i razvijala se u njemu godinama, dok konačno nije našao vremena da se i tome posveti. Život ga je spojio s Karlom Banom, koji se sretnom igrom slučaja odlučio posvetiti kovanju noževa.
Chef Rudi Štefan i Karlo Ban Bladesmith zajedno su u kovačnici na komadu papira polagano razvijali dizajna noževa koji se danas nalaze u Pelegriniju. Glavna nit vodilja je bila da noževi budu rustikalni, ručno napravljeni te da imaju dušu.
Dizajniranje personaliziranih noževa podrazumijeva kombinaciju majstorstva, umjetnosti i psihologije. Da bi se napravio nož po želji klijenta treba zajedno provesti puno vremena kako bi se točno definirao dizajn i uporaba noža, kaže nam Karlo Ban. „Na kraju procesa, teško je reći tko kod izrade noža više nauči o zanatu – klijent ili ja, jer je svaki nož individualna priča i svijet za sebe koji ima svoj život.“
Oštrice na trenutnim noževima su od čelika 15N20, a drške od parene bukve i oraha u raznim kombinacijama. U planu su i noževi od egzotičnih materijala, ali o tom po tom.
Leave a Reply